Fråga prästen

Välkommen till denna sida, här har du möjlighet att ställa viktiga frågor för dig och andra att veta något om kyrkan, kristen tro och kristen liv.

Aldrig fått en chans att bli frälsta?

Vad händer med människor som aldrig fått en chans att bli frälsta innan de dör? Guds barmhärtighet är oändligt mycket större än vad vi människor kan förstå.Så mitt svar är att Gud skapar av kärlek och bara Han har en plan för var och en av oss.

Läs mer »

Finns det sorg i himlen

Bibeln säger att det inte finns sorg i himlen, hur? Med tanke på minnen man tar med sig. Oavsett vilka sorger och smärtor vi här på jorden bär på, kommer Gud atttorka alla våra tårar och hela våra sår när vi är tillsammans med Honom.

Läs mer »

Tron, kallelsen & kyrkan

Vad händer med de människor som tror men väljer att inte gå till kyrkan eller leva i sin kallelse? Hur kan man säga att man är ”troende” och inte vilja gå till kyrkan eller ensfölja sin kallelse. Det är som att någon skulle säga till sin man eller fru, jagälskar dig men vill inte vara med dig.

Läs mer »

Motstå frestelser

Hur ska man motstå frestelser vid fastan? Alltså hur ska man ta sig an, t.ex tankar bön (alla frestelser) Fastan hjälper oss vinna över frestelserna. Under fastetiden är det viktigt attvi lägger tid på att läsa evangelierna,, lära känna Jesus och närma oss GudsOrd. Med hjälp av det och bönen kan vi vinna över alla frestelser. Glöm inteatt du har en fri vilja, du KAN stå emot frestelserna om du VILL!

Läs mer »

Mission & kallelse

Hur missionerar man på bästa sätt om man har en sådan kallelse? Den bästa missionen är genom livet, vardagen. När en orden skickarmissionärer till en plats så missionerar de genom sitt kristna liv. ApostelnJakob hjälper oss med detta när han skriver: Bli ordets görare, inte bara desshörare, annars tar ni miste. …vad hjälper det om någon säger sig ha tro meninte har gärningar? Inte kan väl tron rädda honom? Om en broder eller systerär utan kläder och saknar mat för dagen, vad hjälper det då om någon av ersäger: ”Gå i frid, håll er varma och ät er mätta”, men inte ger

Läs mer »